22 Temmuz 2010 Perşembe

Taksi Şoförü



''Prag'da herkes İngilizce biliyor.'' 3 gün boyunca önüme gelene bunu söyledim Prag'da. Herhalde Moskova'da derdimi anlatabilmeye hasret kalmışım. Oysa Prag'da herkes İngilizce biliyordu; polisler, tezgahtarlar, garsonlar, taksi şoförleri bile.

Havaalanına gittiğim taksinin şoförü bana pes dedirtti artık. 40 yaşlarında, cool bir adam, şıkır şıkır da İngilizce konuşuyor. Daha fazla dayanamadım, ''Bütün Çekler İngilizce biliyor'' hipotezimin son deneklerinden biri olacak adama, ''Çek misiniz?'' dedim. ''Değilim, Bulgar'ım.'' dedi. ''Ama merak etmeyin, havaalanının nerede olduğunu biliyorum.'' diye ekledi neşeyle. ''Ne güzel İngilizce konuşuyorsunuz.'' dedim. ''Çok mu garip?'' dedi. ''Bir taksi şoförünün bu kadar iyi İngilizce konuşması sık rastlanan bir şey değildir.'' dedim utanmadan.. O hoş ses tonuyla ''Hayatım boyunca taksi şoförü değildim..'' diye cevap verdi.

Peki ben ne yaptım? Sustum ve camdan dışarısını izlemeye koyuldum. Ayağıma kadar gelen küçük hikayeyi orda bıraktım :(

Çeklerin çoğu İngilizce biliyor arkadaşlar. İşinize yararsa...

Hiç yorum yok: