8 Mart 2010 Pazartesi

Beklemek



Beklemek nedir diye düşünmeye basladim.. fiiller üzerine, her bir fiil üzerine sayfalarca yazı yazılabilir, günlerce konuşulabilir.. bunu farkettim birden..

Beklemek çok garip bir fiil... bir durağanlık var içinde. beklemenin gerçekleşmesi için birşeylerin durması gerekiyor. benim, sitenin geri gelmesini beklediğimi nerden bileceğim diye düşündüm.. o siteden vazgeçip başka sitelere girerek mi beklemiyor olurum? yoksa site tekrar açıldığında ben girmezsem mi beklememiş olurum? neyi yapmayı durdurmam gerekli beklediğimi anlamam için, düşünüyorum.. otobüsü beklersen yürümeyi durdurursun.. ya da başka birşeye binmezsin.. otobüsün geleceğine de inanman gerek beklemek için di mi.. yoksa beklemezsin.. demek ki iki şey var şu anda elimizde; inanmak.. durmak..

Otobüsün gelmeyeceğine inansam da beklersem ne olur? yapar mı insan böyle birşey? yapacak daha iyi birşeyin yoksa, orada durmakla dünyada yapılacak herhangi birşey arasında hiçbir fark yoksa beklersin.. ama o da beklemek olmaz.. o sadece orada durmak olur..

Hüzünlü bir tarafı da var beklemenin; belli ki birisine ya da birşeye çok ihtiyaç duyuyorsunuz, o olmadan birşeyleri yapamıyorsunuz ve bekliyorsunuz..

Şimdi aklıma geldi, odası bile var bu fiilin, ne garip..

Keşke olmasaydı. Keşke beklemek hiç olmasaydı. İsteseydiniz ve o ne ise orda olsaydı.

Hiç yorum yok: